mandag den 26. marts 2012

HJEMMELAVET CHEESECAKE

Mums mums og atter mums! Hjemmelavet cheesecake. Det kan anbefales! :) Jeg fandt en opskrift inde på nettet og gik så igang inden min dejlige veninde, Cathrine, kom til Tapas og cheesecake hjemme hos mig i fredags. Vi så selvfølgelig også X-faktor og desværre vandt gode Line ikke :( Men det var en super skøn aften!


Ovnen skal tændes på 175 grader. Kiksene skal knuses og krummerne blandes sammen med smøren og blandingen ud i en form (tærteform eller springform anbefales) og op ad siderne.
Bag skallen i 5 min.
Brug en håndmixer og pisk osten, og rør æg, sukker og vanilje sukker i.
Hæld massen i skallen og bag den i 45 min.
Pisk cremefraichen luftig og kom den over kagen og bag den igen i 5 min.
Afkøles og stilles i køleskabet før servering.
Derudover lavede jeg en jordbærkompot bestående af jordbær, vand og lidt sukker der kom over et blus i lav varme og til sidst blendet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar